El 4 de maig celebrem la primera intervenció pública de Silo (Mario Rodríguez Cobos), fundador de l’Humanisme Universalista i inspirador dels Parcs d’Estudi i Reflexió.

Aquest acte es va realitzar en un lloc remot de la Serralada dels Andes conegut com Punta de Vacas en els límits de Xile i l’Argentina.

La dictadura militar de l’Argentina havia prohibit la realització de tot acte públic a les ciutats. En un escenari magnífic de muntanyes nevades, Silo va començar la seva arenga davant un auditori de dues-centes persones.

No va partir d’una declaració de principis, ni d’un document més o menys ideològic, ni d’una institució, sinó d’una actitud testimonial que desafiant una dictadura militar es va expressar en contra de tota forma de violència.

En tots els àmbits humanistes del món es rememora el que va succeir el 4 de maig de 1969, fita que es va decidir anomenar “Dia del Testimoni”. Un testimoni que privilegia aquesta actitud humana en contra de tota forma de violència i que la justifica en si mateixa per sobre de tota ideologia, de tota teoria i de tot càlcul de conseqüències pràctiques.

Aquest punt de vista, segons el qual primerament està l’expressió de la vida humana amb les seves certeses, els seus dubtes, els seus intents, les seves rebel·lions, té la intenció de tornar a posar dempeus els qui tenen els peus a terra i el cap al cel.


56 anys després de l’Arenga de Silo a Punta de Vacas (Argentina), el diumenge 4 de maig et convidem a celebrar el Dia del Testimoni a Cornudella de Montsant amb aquest programa:

11h. Arribada
12h. Audició de l’Arenga del sofriment
Testimonis i Intercanvi
14h. Àpat compartit (Porta alguna cosa que puguis compartir)
16h. Cerimònia de benestar

Inscripción al Boletín de Parc Òdena